WIKONT – sprzedaż wierzytelności

OBWIESZCZENIE

o sprzedaży pakietu wierzytelności

 

Syndyk masy upadłości WIKONT Sp. z o.o. z siedzibą w Rawiczu w postępowaniu upadłościowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań – Stare Miasto w Poznaniu XI Wydział Gospodarczy do Spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych pod sygn. akt XI GUp 79/20) ustanowiony postanowieniem z dnia 9 kwietnia 2020 r., ogłasza sprzedaż z wolnej ręki, w trybie konkursu ofert, składników masy upadłości w postaci pakietu wierzytelności wchodzących w skład masy upadłości
za łączną cenę, nie niższą niż 1.644.906,00 zł netto. Przedmiot wierzytelności podlega ciągłej windykacji.

Ogólne warunki sprzedaży:

  1. Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 lutego 2024 w kancelarii Syndyka Masy Upadłości lub przesłać listem poleconym – Kancelaria Radców Prawnych
    i Doradców Restrukturyzacyjnych GRENDA, 61-729 Poznań, ul. Młyńska 5a/1.
  2. Oferta wraz z wymaganymi dokumentami powinna być umieszczona w zamkniętej kopercie, którą należy umieścić w drugiej, większej kopercie. Każda z tych kopert powinna być zaadresowana do Kancelarii Syndyka Masy Upadłości – Kancelaria Radców Prawnych i Doradców Restrukturyzacyjnych GRENDA pod adresem: 61-729 Poznań, ul. Młyńska 5a/1 wraz z podaniem sygnatury akt XI GUp 79/20 oraz dopiskiem: „Oferta na sprzedaż składników masy upadłości WIKONT Sp. z o.o. w upadłości – NIE OTWIERAĆ” i zawierać dokładne oznaczenie składającego ofertę.
  3. Oferta powinna zawierać w szczególności dokładne oznaczenie składającego ofertę oraz oferowaną cenę.
  4. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wpłata wadium w wysokości 164.400,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt cztery tysiące czterysta złotych).
  5. Syndyk masy upadłości zastrzega sobie prawo bezodszkodowawczego odstąpienia
    od konkursu lub jego unieważnienia, w całości lub części, w każdym czasie, bez podania przyczyny.
  6. Regulamin sprzedaży przesyłany będzie w formacie pdf osobom zainteresowanym w odpowiedzi na zapytanie  skierowane na adres mailowy: biuro@kancelariagrenda.pl.
  7. Więcej informacji można uzyskać telefonicznie pod nr 61 670 73 73 od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 17:00 bądź mailowo pod adresem: biuro@kancelariagrenda.pl.
  8. Z dokumentami źródłowymi można zapoznać się w Kancelarii Radców Prawnych i Doradców Restrukturyzacyjnych GRENDA, 61-729 Poznań, ul. Młyńska 5a/1 po uprzednim ich (osobistym lub telefonicznym) zamówieniu.

 

Regulamin sprzedaży z wolnej ręki w trybie konkursu ofert

składników masy upadłości Wikont Sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w Rawiczu

w postępowaniu upadłościowym prowadzonym pod sygn. akt XI GUp 79/20

 

 

  • 1

Przedmiot sprzedaży

  1. Przedmiotem sprzedaży są:
  2. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Przedsiębiorstwo Budowlane Arkop Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (NIP: 8970016046) z tytułu:
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr P 161/83-008/2017 z dnia 7 lipca 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 24.07.2017 r., aneksem nr 2 z dnia 11.08.2017 r., aneksem nr 3 z dnia 31.08.2017 r., aneksem nr 4 z dnia 11.12.2017 r. oraz
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr P 134/08-008/2017 z dnia 9 czerwca 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 27.06.2017 r., aneksem nr 2 z dnia 31.08.2017 r., aneksem nr 3 z dnia 06.12.2017 r., aneksem nr 4 z dnia 30.12.2017 r., tj. kwota 4.167,10 zł (termin 15.03.2021 r.), kwota 5.736,00 zł (termin 15.03.2021 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 9.903,10 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 9.903,10 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 1;
  1. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Automatyka – Miedź Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (NIP: 6931685581) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr AM/PMP/09/15 z dnia 12 sierpnia 2015 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 26.11.2015 r., aneksem nr 2 z dnia 4.01.2016 r., aneksem nr 3 13.05.2016 r., aneksem nr 4 z dnia 25.05.2016 r., aneksem nr 5 z dnia 23.08.2016 r., aneksem nr 6 z dnia 21.02.2017 r., tj. kwota 2.863,08 zł (termin 31.10.2019 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 2.863,08 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 2.863,08 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 2;
  2. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Bipromet S.A. (NIP: 6340197513) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 014/U-037/15/2017 z dnia 23 marca 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 19.03.2018 r., aneksem nr 2 z dnia 15.06.2018 r., tj. kwota 650,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 650,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 4.150,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 4.150,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 4.740,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 4.740,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 9.700,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 9.700,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 22.900,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 31.900,00 zł (termin 30.06.2022 r.), kwota 1.200,00 zł (termin 30.09.2023 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 94.480,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 94.480,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 3;
  3. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Brewicz A.K. Kaniewscy Spółka jawna (NIP: 6991960275) z tytułu nieuregulowanych należności wynikających z faktur z umowy najmu lokalu użytkowego – składnika masy upadłości, położonego przy ul. Armii Krajowej 4 w Rawiczu, tj. faktury nr FS-13/04/2019 na kwotę 112,56 zł (termin 03.05.2019 r.), faktury nr FS-11/05/2019 na kwotę 1.178,13 zł (termin 29.05.2019 r.), faktury nr FS-16/05/2019 na kwotę 403,42 zł (termin 21.05.2019 r.), faktury nr FS-3/06/2019 na kwotę 2.874,26 zł (termin 01.06.2019 r.), faktury nr FS-3/07/2019 na kwotę 2.874,26 zł (termin 01.07.2019 r.), faktury nr FS-3/08/2019 na kwotę 2.874,26 zł (termin 01.08.2019 r.), faktury nr FS-3/09/2019 na kwotę 2.874,26 zł (termin 02.09.2019 r.), faktury nr FS-7/10/2019 na kwotę 2.874,26 zł (termin 01.10.2019 r.), faktury nr FS-7/11/2019 na kwotę 2.874,26 zł (termin 04.11.2019 r.), faktury na kwotę 2.874,26 zł (termin 12.2019 r.), faktury na kwotę 2.874,26 zł (termin 01.2020 r.) o łącznej wartości nominalnej w kwocie 24.688,19 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 24.688,19 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 4;
  4. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Budimex S.A. (NIP: 5261003187) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 129/U/2D3A/2015 z dnia 17 czerwca 2015 r., tj. kwota 61.613,04 zł (termin 14.01.2022 r.), kwota 75.014,15 zł (termin 30.04.2027 r.), kwota 2.439,40 zł (termin 15.01.2028 r.),
    o łącznej wartości nominalnej w kwocie 139.066,59 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 139.066,59 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 5;
  5. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Zakład Budowlano-Remontowy „Budrem” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (NIP: 6220106488) z tytułu:
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 1/PH_Rawicz/2017 z dnia 17 maja 2017 r.,
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 2/PH_Rawicz/2017 z dnia 17 maja 2017 r., tj. kwota 31,00 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 95,00 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 100,00 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 250,00 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 328,66 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 1.632,21 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 1.654,14 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 1.725,38 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 2.551,74 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 2.857,44 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 6.221,69 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 8.391,55 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 10.473,22 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 11.517,60 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 13.953,15 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 17.854,98 zł (termin 30.09.2022 r.), kwota 4.166,91 zł (termin 24.05.2023 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 83.804,67 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 83.804,67 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 6;
  1. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o. (NIP: 5840201588)
    z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 00241-01/WIKONT/15 z dnia 19 marca 2015 r., zmieniona aneksem nr 1 z dnia 28.07.2015 r., tj. kwota 58.425,00 zł (termin 01.03.2021 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 58.425,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 58.425,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 7;
  2. wierzytelności wobec Genowefy Gierlik (PESEL: 62010201707) z tytułu pobranej z kasy Upadłego zaliczki pracowniczej w kwocie 527.124,25 zł. Pismem z dnia 17 września 2020 r. Syndyk dokonał zgłoszenia ww. wierzytelności w toku postępowania upadłościowego Genowefy Gierlik osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 527.124,25 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 527.124,25 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 8;
  3. wierzytelności wobec Gminy Gubin o statusie miejskim (NIP: 9260008606) z tytułu:
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej na rzecz podwykonawców z umowy nr KI.51.2017 z dnia
    8 sierpnia 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 14.09.2017 r.,
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej na rzecz podwykonawców z umowy nr KI.52.2017 z dnia
    8 sierpnia 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 14.09.2017 r.,
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej na rzecz podwykonawców z umowy nr KI.53.2017 z dnia
    8 sierpnia 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 14.09.2017 r., tj. kwota 48.347,62 zł na rzecz podwykonawcy Dobieżański, kwota 4.605,82 zł na rzecz podwykonawcy Ekoceluterm, kwota 26.894,00 zł na rzecz podwykonawcy Installations, kwota 22.007,64 zł na rzecz podwykonawcy Krysbud, kwota 15.731,13 zł na rzecz podwykonawcy Halina Kubacka, kwota 66.299,36 zł na rzecz podwykonawcy Ozawo, kwota 6.900,00 zł na rzecz podwykonawcy Setia, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 190.785,57 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 190.785,57 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 9;
  1. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Hochtief Polska S.A. (NIP: 5261442389) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 387/P-11/17 z dnia 14 marca 2017 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 10.07.2018 r., tj. kwota 4.330,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 5.000,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 7.500,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 8.500,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 10.000,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 11.000,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 19.000,00 zł (termin 28.02.2023 r.), kwota 10.000,00 zł (termin 30.09.2023 r.), kwota 20.000,00 zł, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 95.330,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 95.330,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 11;
  2. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Przedsiębiorstwo Inżynieryjno – Budowlane „Infra” Sp. z o.o. w upadłości (NIP: 5992502321) z tytułu:
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr IU/B60/B2-01.02/08/14/0003 z dnia 1 października 2014 r.,
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr IU/B62/B2-01.08/09/14/0016 z dnia 27 października 2014 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia  23.03.2015 r., zmienionej aneksem nr 2 z dnia 29.06.2015r.,
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr IU/B62/B2-02.01/09/14/0017 z dnia 12 listopada 2014 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 23.02.2015 r., aneksem nr 2 z dnia 18.05.2015 r., aneksem nr 3 z dnia 09.05.2016 r., tj. kwota 33.712,46 zł (termin 12.03.2019 r.), kwota 14.619,85 zł (termin 23.04.2019 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 48.332,31 zł oraz wartości szacunkowej
    w kwocie 1,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 12;
  1. wierzytelności wobec Mateusza Gierlika prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą INNE Mateusz Gierlik (NIP: 9151789160) z tytułu nieuregulowanych należności wynikających z faktur z umowy najmu powierzchni reklamowej, położonej przy ul. Armii Krajowej 4 w Rawiczu, tj. faktury nr FS-11/04/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 24.04.2019 r.), faktury nr FS-7/05/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 20.05.2019 r.), faktury nr FS-7/06/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 03.06.2019 r.), faktury nr FS-7/07/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 01.07.2019 r.), faktury nr FS-7/08/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 01.08.2019 r.), faktury na kwotę 184,50 zł (termin 02.09.2019 r.), faktury nr FS-14/10/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 01.10.2019 r.), faktury nr FS-8/11/2019 na kwotę 184,50 zł (termin 04.11.2019 r.), faktury na kwotę 184,50 zł (termin 12.2019 r.), faktury na kwotę 184,50 zł (termin 01.2020 r.), o łącznej wartości nominalnej
    w kwocie 1.845,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 1.845,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 13;
  2. wierzytelności wobec Spółki pod firmą KGHM Polska Miedź S.A. (NIP: 6920000013) z tytułu:
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr KGHM-HG-U-0706-2013 z dnia 20 grudnia 2013 r., zmienionej aneksem nr 1 z dnia 23.01.2014 r., aneksem nr 2 z dnia 01.07.2014 r., aneksem nr 3
    z dnia 05.08.2014 r., aneksem nr 4 z dnia 27.11.2014 r.,
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr KGHM-HG-U-0372-2017 z dnia 6 września 2017 r.,
    tj. faktury nr FS-13/09/2018 na kwotę 257.924,36 zł (termin 06.10.2018 r.), faktury nr FS-7/12/2018 na kwotę 38.130,00 zł (termin 09.01.2019 r.), należnych odsetek na kwotę 167,66 zł (termin 03.07.2020 r.), należnych odsetek na kwotę 1.891,00 zł (termin 03.07.2020 r.), należnych odsetek
    na kwotę 2.050,32 zł (termin 03.07.2020 r.), należnych odsetek na kwotę 4.380,65 zł (termin 03.07.2020 r.), kwota 95.561,04 zł (termin 03.07.2020 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 400.105,03 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 400.105,03 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 14;
  1. wierzytelności wobec Spółki pod firmą KGHM ZANAM S.A. (NIP: 6920000065) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej, tj. faktury nr FS-15/05/201 na kwotę 22.649,21 zł (termin 31.12.2022 r.), faktury nr FS-27/12/2018 na kwotę 12.000,00 zł (termin 15.02.2019 r.), faktury nr 12/01/2020 na kwotę 712.170,00 zł (termin 06.04.2020 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 746.819,21 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 746.819,21 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 15.

Wierzytelność w kwocie 712.170,00 zł z tytułu faktury nr 12/01/2020 została przekazana przez Dłużnika
na rachunek bankowy komornika sądowego w Rawiczu Pawła Kasprowiaka. Przy czym, Komornik przedwcześnie przystąpił do wykonania planów podziału poprzez wydanie wierzycielom środków pieniężnych przed uprawomocnieniem się tychże planów podziału. Zatem, w zakresie ww. wierzytelności Syndykowi przysługuje roszczenie solidarne do Komornika Pawła Kasprowiaka oraz Skarbu Państwa o zwrot ww. kwoty.

  1. wierzytelności wobec Spółki pod firmą M&K Studio Metal Sp.j. Kordian Gierczyński, Marek Ziętka (NIP: 9261573863) wynikającej z faktury na kwotę 1.600,00 zł (termin 31.12.2019 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 1.600,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 1.600,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 17;
  2. wierzytelności wobec Mostostal Kraków S.A. (NIP: 6780027324) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr MK/ZK3/5AHP/084/UM/2017 z dnia 17 maja 2017 r., zmienionej aneksem nr 1
    z dnia 19.07.2017 r., aneksem nr 2 z dnia 23.10.2017 r., aneksem nr 3 z dnia 02.01.2018 r., aneksem nr 4
    z dnia 28.03.2018 r., aneksem nr 5 z dnia 10.04.2018 r., aneksem nr 6 z dnia 8.11.2018 r., nr 7 z dnia 15.01.2019 r., tj. faktury nr FS-7/02/2018 na kwotę 3.000,00 zł (termin 30.11.2022 r.), faktury nr FS-24/11/2017 na kwotę 20.406,86 zł (termin 30.11.2022 r.), kwota 9.743,14 zł (termin 05.07.2023 r.), faktury nr FS-17/05/2019 na kwotę 11.519,16 zł (termin 14.06.2019 r.), faktury nr 8/11/2020 na kwotę 92.358,53 zł (termin 17.12.2020), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 137.027,69 zł oraz wartości szacunkowej
    w kwocie 137.027,69 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 18;
  3. wierzytelności wobec Spółki pod firmą FHU Multi Projekt Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (NIP: 8522343393) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 78/11/2014 z dnia
    6 listopada 2014 r., wraz z załącznikiem nr 1 i 2, tj. kwota 29.721,28 zł (termin 19.09.2020), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 29.721,28 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 29.721,28 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 19;
  4. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Naftoremont – Naftobudowa Sp. z o.o. (NIP: 5252368943) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy – ogólne warunki umowy o roboty budowlane dla podwykonawców (OWPW 01-15) wraz ze zleceniem nr NAF/PW/DZ/P1.00003/1000402751/2015/702670 z dnia 3 listopada 2015 r., fj. faktury nr FS-15/03/20 na kwotę 6.812,94 zł (termin 15.05.2019 r.), faktury nr FS-15/03/20 na kwotę 10.219,41 zł (termin 15.05.2019 r.), kwota 11.000,76 zł (termin 15.05.2019 r.),
    o łącznej wartości nominalnej w kwocie 28.033,11 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 28.033,11 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 20;
  5. wierzytelności wobec Spółki pod firmą P4 Sp. z o.o. (NIP: 9512120077) z tytułu nieuregulowanych należności wynikających z faktur z umowy najmu gruntu – składnika masy upadłości, położonego przy
    ul. Armii Krajowej 4 w Rawiczu, tj. faktury nr FS-4/04/2019 na kwotę 265,86 zł (termin 01.05.2019 r.), faktury nr FS-6/04/2019 na kwotę 1.658,84 zł (termin 09.04.2019 r.), faktury nr FS-6/04/2019 na kwotę 1.658,84 zł (termin 09.05.2019 r.), faktury nr FS-9/06/2019 na kwotę 1.143,53 zł (termin 10.06.2019 r.), faktury nr FS-5/05/2019 na kwotę 1.259,27 zł (termin 05.06.2019 r.), faktury nr FS-15/05/2019 na kwotę 2.243,96 zł (termin 16.06.2019 r.), faktury nr FS-5/06/2019 na kwotę 1.259,27 zł (termin 03.07.2019 r.), faktury nr FS-12/07/2019 na kwotę 1.749,61 zł (termin 09.07.2019 r.), faktury nr FS-5/07/2019 na kwotę 1.259,27 zł (termin 01.07.2019 r.), faktury nr FS-11/08/2019 na kwotę 2.354,04 zł (termin 12.08.2019 r.), faktury nr FS-6/08/2019 na kwotę 1.259,27 zł (termin 01.08.2019 r.), faktury nr FS-5/09/2019 na kwotę 1.259,27 zł (termin 02.09.2019 r.), faktury nr FS-1/10/2019 na kwotę 1.258,29 zł (termin 01.10.2019 r.), kwota 1.258,29 zł (termin 04.11.2019 r.), kwota 1.258,29 zł (termin 12.2019 r.), kwota 1.258,29 zł (termin 01.2020 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 22.404,19 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 22.404,19 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 22;
  6. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A. (NIP: 6920000154) z tytułu:
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 2015/06/00744 z dnia 24 czerwca 2015 r.;
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 2016/07/00610 zmienionej aneksem nr 1 z dnia 02.11.2016 r., aneksem nr 2 z dnia 28.11.2016 r., aneksem nr 3 z dnia 09.01.2017 r., aneksem nr 4
    z dnia 20.06.2017 r., aneksem nr 5 z dnia 03.01.2018 r., aneksem nr 6 z dnia 24.11.2017 r.;
  • zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr 2015/06/01244 z dnia 08 lipca 2015 r. zmienionej aneksem nr 1 z dnia 06.10.2015 r., aneksem nr 2 z dnia 15.09.2016 r., tj. kwota 2.708,59 zł (termin 31.08.2019 r.), kwota 16.766,19 zł (termin 31.08.2019 r.), kwota 71,96 zł (termin 07.01.2020 r.), kwota 1.150,67 zł (termin 30.05.2023 r.), kwota 3.027,68 zł (termin 30.05.2023 r.), kwota 4.435,54 zł (termin 30.05.2023 r.), kwota 435,00 zł (termin 29.07.2023 r.), kwota 437,63 zł (termin 30.12.2023 r.), kwota 1.015,00 zł (termin 30.12.2023 r.), kwota 7.064,61 zł (termin 30.12.2023 r.), kwota 1.021,15 zł (termin 30.12.2023 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 38.134,02 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 38.134,02 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 23;
  1. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Przedsiębiorstwo Budowy Pieców Przemysłowych „Piec-Bud” Wrocław – Sp. z o.o. (NIP: 8990203024) wynikającej z faktury nr FS-9/05/219 na kwotę 20.000,00 zł (termin 22.05.2019 r.), faktury nr FS-10/05/219 na kwotę 8.600,00 zł (termin 22.05.2019 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 28.600,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 28.600,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 24;
  2. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. (NIP: 7740001454) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej w kwocie 1.051,75 zł, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 1.051,75 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 1.051,75 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 25;
  3. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Prochem S.A. (NIP: 1130010523) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej z umowy nr PM22/05/120044 z dnia 27 grudnia 2014 r. z późniejszymi zmianami, tj. kwota 2.138,94 zł (termin 31.12.2021 r.), kwota 56.092,80 zł (termin 31.12.2021 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 58.231,74 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 58.231,74 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 26;
  4. wierzytelności wobec Quadriga Rusztowania Sp. z o.o. (NIP:7871956024) z tytułu zatrzymanej kaucji zwrotnej w kwocie 18.000,00 zł umowy najmu rusztowania, która została rozliczona przez Dłużnika z jego wierzytelnością wobec Upadłego, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 18.000,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 18.000,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 27;
  5. wierzytelności wobec Jolanty Samockiej prowadząej działalność gospodarczą pod firmą Firma Handlowo -Usługowa Jolanta Elżbieta Samocka (NIP: 6911135647) z tytułu zatrzymanej kaucji zwrotnej
    w kwocie 1.400,00 zł z umowy najmu lokalu, która została rozliczona przez Dłużnika z jego wierzytelnością wobec Upadłego, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 1.400,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 1.400,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 28;
  6. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Skanska S.A. (NIP: 7780001070) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej w kwocie 254,61 zł (termin 31.12.2019 r.), w kwocie 508,30 zł (termin 30.04.2022 r.),
    o łącznej wartości nominalnej w kwocie 762,91 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 762,91 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 29;
  7. wierzytelności wobec Czesławy Szklarz w kwocie 1.300,00 zł (termin 06.12.2020 r.), która została rozliczona przez Dłużnika z jego wierzytelnością wobec Upadłego, o łącznej wartości nominalnej w kwocie 1.300,00 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 1.300,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 30;
  8. wierzytelności wobec Spółki pod firmą Tulcon S.A. w upadłości (NIP: 5140138014) z tytułu zatrzymanej kaucji gwarancyjnej, tj. kwota 30.725,31 zł (termin 30.06.2017 r.), kwota 15.406,27 zł (termin 31.07.2020 r.), kwota 15.406,27 zł (termin 31.07.2018 r.), kwota 210,00 zł (termin 31.01.2020 r.), kwota 38.443,34 zł (termin 05.09.2018 r.), kwota 46.450,00 zł (termin 05.09.2018 r.), kwota 1.379,81 zł (termin 31.01.2020 r.), kwota 52.589,20 zł (termin 31.01.2020 r.), kwota 94.720,93 zł (termin 31.01.2020 r.), kwota 22.103,49 zł (termin 31.12.2018 r.), kwota 58,39 zł (termin 31.12.2018 r.), kwota 307,86 zł (termin 03.07.2019 r.), kwota 131,94 zł (termin 03.07.2019 r.), kwota 1.918,60 zł (termin 03.07.2019 r.), o łącznej wartości nominalnej w kwocie 326.886,69 zł oraz wartości szacunkowej w kwocie 1,00 zł. Przedmiotowa wierzytelność została objęta spisem należności pod poz. nr 31. Dokonano zgłoszenia ww. wierzytelności w toku postępowania upadłościowego Spółki pod firmą Tulcon S.A. w upadłości (sygn. akt VIII GUp 278/18).
  9. Syndyk wskazuje, iż wierzytelności objęte niniejszym regulaminem są przedmiotem ciągłej windykacji,
    w związku z powyższym, oferent zobowiązany jest do zapoznania się z aktualnym stanem wierzytelności.
  10. W ramach niniejszego konkursu ofert syndyk prowadzi sprzedaż łączną ww. składników masy upadłości opisanych w ust. 1 pkt. 1) – 28), dalej zwanych Przedmiotem sprzedaży za łączną cenę wywoławczą nie niższą niż 1.644.906,00 zł netto (słownie: jeden milion sześćset czterdzieści cztery tysiące dziewięćset
    sześć złotych 00/100).

  • 2

Podstawy prawne sprzedaży

  1. Sprzedaż odbywa się w ramach prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Stare Miasto w Poznaniu Wydział XI Gospodarczy do spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych postępowania upadłościowego Spółki pod firmą WIKONT Sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w Poznaniu (sygn. akt XI GUp 79/20).
  2. Przedmiot sprzedaży zbywany jest na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie w trybie sprzedaży z wolnej ręki, z zachowaniem trybu konkursu ofert i ze skutkami ustawy z dnia 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe (dalej: „Pu”), do których odpowiednio stosuje się przepisy ustawy z dnia
    23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny..
  3. Do konkursu mogą przystąpić osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, utworzone zgodnie z przepisami prawa i którym odrębne przepisy przyznają zdolność prawną.
  4. W sprzedaży nie mogą uczestniczyć podmioty, które nie mogą nabyć rzeczy ani praw pochodzących
    ze sprzedaży dokonanej w niniejszym postępowaniu upadłościowym, zgodnie z art. 157a ust. 2 i 3 Pu., a ponadto:
  1. Sędzia-komisarz i syndyk, ich małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo, osoby pozostające z nimi w stosunku przysposobienia lub małżonek takiej osoby, jak również osoby pozostające z nim
    w faktycznym związku, wspólnie z nim zamieszkujące i gospodarujące, przy czym przeszkody
    te trwają mimo ustania małżeństwa lub przysposobienia.

  • 3

Cena wywoławcza, ogłoszenie, oferty

  1. Cena wywoławcza przedmiotu sprzedaży wynosi 644.906,00 zł netto (słownie: jeden milion sześćset czterdzieści cztery tysiące dziewięćset sześć złotych 00/100).
  2. Ogłoszenie o sprzedaży zostanie podane do wiadomości publicznej przez jego zamieszczenie
    na portalach internetowych.
  3. Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 lutego 2024 r. w kancelarii Syndyka Masy Upadłości lub przesłać listem poleconym – Kancelaria Syndyka Masy Upadłości WIKONT Sp. z o.o., 61-729 Poznań, ul. Młyńska 5a/1.
  4. Oferta wraz z wymaganymi dokumentami powinna być umieszczona w zamkniętej kopercie, którą należy umieścić w drugiej, większej kopercie. Każda z tych kopert powinna być zaadresowana do Kancelarii Syndyka Masy Upadłości – Kancelaria Radców Prawnych i Doradców Restrukturyzacyjnych GRENDA pod adresem: 61-729 Poznań, ul. Młyńska 5a/1 wraz z podaniem sygnatury akt XI GUp 79/20 oraz dopiskiem: „NIE OTWIERAĆ – OFERTA KONKURSOWA w postępowaniu upadłościowym WIKONT Sp. z o.o.
    w upadłości” i zawierać dokładne oznaczenie składającego ofertę.
  5. Oferta powinna być sporządzona zgodnie z postanowieniami Regulaminu sprzedaży, w sposób czytelny, na komputerze, maszynie do pisania lub odręcznie długopisem (nieścieralnym atramentem). Oferty nieczytelne nie będą rozpatrywane.
  6. Oferta nie może zostać złożona pod warunkiem.
  7. Decydująca jest data wpływu oferty do kancelarii Syndyka. Oferta, która wpłynęła po terminie zostanie odrzucona.
  8. Oferta nie może być modyfikowana bądź odwołana po jej złożeniu.
  9. Oferent jest związany ofertą do czasu zawarcia umowy sprzedaży.
  10. Oferta, pod rygorem odrzucenia, z zastrzeżeniem §3 pkt 11 niniejszego Regulaminu, powinna zawierać:
    1. Dokładne oznaczenie oferenta: imię i nazwisko lub wskazanie firmy oferenta, adres zamieszkania/adres rejestrowy siedziby oferenta, forma prawna oferenta oraz numeru KRS, REGON oraz NIP (w zależności od formy prawnej oferenta), a w przypadku osoby fizycznej kopia aktualnego dowodu osobistego, przy czym karta zawierająca kopię powinna zostać przekreślona jedną cienką linią przebiegającą przez cały obraz dowodu oraz opisana słowem „kopia”.
    2. Aktualny (nie starszy niż 1 miesiąc) wypis z KRS, CEIDG lub innych rejestrów (w zależności od formy prawnej oferenta). Ewentualnie, w przypadku braku załączenia wyłącznie wydruku z KRS lub CEIDG o przyjęciu oferty decyduje oświadczenie syndyka o zweryfikowaniu aktualności i kompletności danych oferenta w ww. publicznie dostępnych elektronicznych rejestrach.
    3. Oferowaną cenę nabycia za składnik majątkowy będący przedmiotem niniejszej sprzedaży, która winna być wyrażona kwotowo i słownie oraz nie może być niższa niż cena wywoławcza, przy czym przy rozbieżności cen, decyduje cena wyższa.
    4. Dowód wpłaty wadium na wskazany rachunek bankowy masy upadłości (w przypadku braku dowodu wpłaty, o przyjęciu oferty decyduje oświadczenie syndyka o zaksięgowaniu kwoty wadium
      na rachunku masy upadłości w wymaganym terminie).
    5. Zobowiązanie nabywcy do pokrycia kosztów, podatków i opłat związanych z zawarciem umowy w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi.
    6. Oświadczenie o przyjęciu postanowień Regulaminu sprzedaży bez zastrzeżeń.
    7. Oświadczenie, iż oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym Przedmiotu sprzedaży oraz nie zgłasza z tego tytułu żadnych zastrzeżeń oraz roszczeń.
    8. Oświadczenie, iż oferent przyjmuje do wiadomości wyłączenie rękojmi za wady fizyczne i prawne
      na zasadzie art. 558 § 1 k.c. oraz art. 313 ustawy z dnia 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe.
    9. Wszelkie zezwolenia i zgody, jeżeli są wymagane prawem ze względu na osobę lub firmę nabywcy.
    10. W przypadku działania przez pełnomocnika, oryginał dokumentu udzielającego pełnomocnictwo
      do reprezentacji oferenta w procedurze sprzedaży.
    11. Podpis osoby fizycznej będącej oferentem lub podpisy osób upoważnionych do reprezentacji oferenta nie będącego osobą fizyczną na ofercie oraz wszystkich oświadczeniach.
    12. Wskazanie numeru rachunku bankowego, na które ma zostać zwrócone wadium w przypadku nie wybrania oferty. Niewskazanie numeru rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot wadium oznacza wskazanie jako rachunku właściwego dla zwrotu wadium, rachunku, z którego wadium wpłacono, o ile wpłaty wadium dokonano przelewem.
    13. Oświadczenie, iż nie zachodzi podstawa do wyłączenia określona w § 2 ust. 3 i 4 niniejszego Regulaminu.
    14. Oświadczenie oferenta, iż cała oferowana cena zostanie wpłacona przed podpisaniem umowy sprzedaży na rachunek bankowy masy upadłości.
    15. Syndyk może zdecydować o dopuszczeniu ofert niespełniających wymogów określonych w ust. 10 powyżej, za wyjątkiem wymogu, o którym mowa § 3 ust. 10 lit c oraz k, pod warunkiem uzupełnienia            złożonej oferty w terminie 5 dni roboczych od dnia wezwania do jej uzupełnienia.

 

  • 4

Wadium

  1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wpłata wadium w wysokości 164.400,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt cztery tysiące czterysta złotych).
  2. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy masy upadłości WIKONT Sp. z o.o. w upadłości w Santander Bank Polska S.A. o numerze: 87 1090 1447 0000 0001 4472 7725 z dopiskiem „Sprzedaż – sygn. akt. XI GUp 79/20”.
  3. Wadium należy wpłacić najpóźniej do dnia stanowiącego ostatni dzień terminu wyznaczonego
    do składania ofert, przy czym liczy się faktyczny termin uznania kwoty ww. wadium na ww. rachunku bankowym masy upadłości.
  4. Wadium podlega zwrotowi w kwocie nominalnej, tzn. od wpłaconego wadium nie przysługują odsetki.
  5. Wadium wpłacone przez oferentów, których oferty nie zostaną wybrane, zostaną zwrócone niezwłocznie po dokonaniu wyboru oferty przez Syndyka.
  6. Wadium wpłacone przez oferenta, którego oferta zostanie przyjęta, zalicza się na poczet ceny sprzedaży.
  7. Wadium ulega przepadkowi na rzecz masy upadłości w sytuacji, gdy nie dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży z przyczyn leżących po stronie oferenta, którego oferta zostanie przyjęta.

 

  • 5

Sprzedaż

  1. Sprzedaż może się odbyć o ile wpłynie chociaż jedna oferta spełniająca warunki określone w niniejszym Regulaminie.
  2. Oferty zostaną komisyjnie otwarte i rozpoznawane przez Syndyka Masy Upadłości.
  3. Po stwierdzeniu, iż złożone oferty spełniają wymogi formalne, Syndyk Masy Upadłości wybiera ofertę najkorzystniejszą dla masy upadłości. Przez ofertę najkorzystniejszą dla masy upadłości należy rozumieć ofertę z najwyższą zaoferowaną ceną.
  4. W trakcie oceny ofert Syndyk Masy Upadłości może dokonać korekty oczywistych omyłek pisarskich
    w zakresie ceny według następującej zasady: jeżeli występuje rozbieżność pomiędzy wartością wyrażoną w cyfrach, a wartością podaną słownie jako wartość właściwą przyjmuje się wartość wyższą.
  5. W przypadku złożenia dwóch identycznych ofert równych co do ceny, Syndykowi przysługuje prawo swobodnego wyboru oferenta.
  6. Przyjęcie oferty następuje poprzez złożenie oferentowi pisemnego oświadczenia Syndyka Masy Upadłości w tym przedmiocie.

 

  • 6

Zawarcie umowy

  1. Oferent, którego oferta została przyjęta, zobowiązany jest w nieprzekraczalnym terminie 1 miesiąca
    od dnia przyjęcia jego oferty, zawrzeć umowę sprzedaży, jak również wpłacić w tym terminie, jednak nie później jak przed zawarciem umowy sprzedaży, pełną kwotę ceny sprzedaży.
  2. Koszty zawarcia umowy sprzedaży,w tym w formie co najmniej z podpisem notarialnie poświadczonym, ponosi w całości Kupujący.
  3. Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży na nabywcę przechodzi Przedmiot sprzedaży.

 

  • 7

Obwieszczenia o sprzedaży

  1. Obwieszczenie o sprzedaży zawierać będzie co najmniej następujące informacje:
  2. a) opis przedmiotu sprzedaży;
  3. b) cenę;
  4. c) miejsce, termin i formę składania ofert;
  5. d) informację o możliwości zapoznania się z przedmiotem sprzedaży oraz warunkami sprzedaży;
  6. e) informację o prawie odstąpienia przez Syndyka od sprzedaży lub zmiany jej warunków.

  • 8

Postanowienia końcowe

  1. Syndyk Masy Upadłości zastrzega sobie prawo zmiany terminu otwarcia ofert lub odstąpienia
    od sprzedaży, w całości lub części, w każdym czasie, bez podania przyczyny.
  2. Syndyk zastrzega prawo do bezodszkodowawczego odstąpienia od procedury sprzedaży na każdym jej etapie.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Prawa upadłościowego oraz Kodeksu cywilnego.