Dłużnik: Błękitne Tarasy Sp. z o.o. w restrukturyzacji w Koszalinie
Data i sygnatura otwarcia restrukturyzacji: 06 grudnia 2023 roku, sygn. akt KO1K/GR/10/2023
Sąd: Sąd Rejonowy w Koszalinie, Wydział VII Gospodarczy
Sygnatura akt postępowania restrukturyzacyjnego: KO1K/GRs/3/2023
Zarządca: Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny Łukasz Grenda
Adres kontaktowy: bt@kancelariagrenda.pl
Aktualny stan postępowania i realizowane czynności:
06.12.2023 roku – otwarcie postępowania sanacyjnego, czynności związane z objęciem zarządu nad przedsiębiorstwem dłużnika, zabezpieczenie majątku, realizacja obowiązków informacyjnych i przygotowanie spisu wierzytelności;
01-03.2024 – Zarządca pozyskał środki pieniężne zabezpieczone w prowadzonych postępowaniach egzekucyjnych, do nieruchomości przyłączona została energia elektryczna, a sama nieruchomość objęta została całodobowym dozorem przez Agencję Ochrony. Prace nad spisem wierzytelności znajdują się na finałowym etapie. Sędzia – komisarz postanowieniem z dnia 04 marca 2024 roku ustanowił w postępowaniu Radę Wierzycieli. Do końca marca br Rada odbędzie pierwsze posiedzenie celem podjęcia ustaleń w zakresie zasad kontynuacji inwestycji, wyłonienia wykonawcy, wysokości dopłat oraz wynikających z tego założeń Planu restrukturyzacyjnego.
04.2024 – W postępowaniu odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Wierzycieli. Zarządca w porozumieniu z Radą rozpoczął poszukiwania wykonawcy prac budowlanych. Zakreślono termin składania ofert na dzień 26 kwietnia br. Po pozyskaniu oferty na realizację prac, Zarządcą wspólnie z Radą dokona ich oceny oraz wyłonienia firmy do dalszej współpracy. W oparciu o uzyskaną ofertę sporządzony zostanie Plan restrukturyzacyjny oraz propozycja dopłat dla nabywców lokali.
05.2024 – Przeprowadzono konkurs ofert na zakończenie prac budowlanych. Złożone zostały dwie oferty. Zarządca wraz z Radą Wierzycieli odbył spotkania z oboma oferentami. Aktualnie czynności związane z wyłonieniem wykonawcy prac budowanych pozostają w toku. Zarządca zakończył prace nad spisem wierzytelności, trwa jego uzgadnianie oraz oczekiwanie na zakończenie kontroli podatkowej.
06.2024 – Trwają czynności związane z wyłonieniem wykonawcy prac budowlanych. Zlecono przeprowadzenie inwentaryzacji dotychczas wykonanych prac. Na terenie obiektu wypompowano wodę z pomieszczeń piwnicy, trwa osuszanie pomieszczeń. Z uwagi na liczne zapytania wierzycieli oraz konieczność podjęcia kluczowych decyzji, na dzień 27 czerwca 2024 roku Zarządca zorganizował spotkanie z wierzycielami celem omówienia stanu postępowania. Spotkanie odbicie się o godz. 10:00 w siedzibie Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, ul. Powstańców Wielkopolskich 2a, Sala BR 108.
07-12.2024 – Zakończono prace nad spisem wierzytelności oraz Planem restrukturyzacyjnym. Sędzia – komisarz nadał obwieszczenie o sporządzeniu spisu wierzytelności, a Rada Wierzycieli pozytywnie zaopiniowała Plan restrukturyzacyjny. Zebrano deklaracje od wierzycieli zainteresowanych aneksowaniem umów przedwstępnych i kontynuacją inwestycji zgodnie z założeniami Planu restrukturyzacyjnego. Zakończono negocjacje z wykonawcą prac budowlanych.
01-02.2025 – Plan restrukturyzacyjny został zatwierdzony postanowieniem Sędziego – komisarza. Zarządca zebrał zaparafowane aneksy od inwestorów zainteresowanych kontynuację prac budowlanych. W miesiącu lutym wierzyciele dokonali wpłat pierwszej raty nowej ceny nabycia, a Rada Wierzycieli wyraziła zgodę na rozpoczęcie prac budowlanych. Uzgodniono umowę z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego.
Na obiekcie prowadzono prace zabezpieczające i porządkowe. Uzupełniono braki w instalacji grzewczej, dokonano jej przeglądu i po wznowieniu dostaw gazu, uruchomiono ogrzewanie.
Pod poniższym linkiem znajdują się zdjęcia z uruchomienia ogrzewania obiektu i prowadzonych prac porządkowo-zabezpieczających: http://gofile.me/4toPH/zGLMkSuUb
20.02.2025 roku – Obiekt w Sianożętach wydany został firmie budowlanej, a tym samym uruchomiono właściwe prace budowlane. Zawarta została umowa z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego, celem bieżącego weryfikowania prawidłowości realizowanych prac budowlanych.
03. 2025 roku – Prace budowlane na obiekcie trwają. Prace są na bieżąco kontrolowane przez Zarządcę, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz Przedstawiciela Wierzycieli. Po usunięciu skutków przestoju obiektu w zakresie instalacji co oraz elektrycznej i osuszenia piwnic, prace prowadzone są w zakresie: prac na poziomie -1 w części C (drenaż i przygotowanie piwnic), uzbrajania instalacji elektrycznej, realizacji ścian działowych oraz szybu windowego. Prowadzone są pomiary okien celem realizacji zamówienia stolarki. Po 15 marca 2025 roku wykonawca planuje zalewać betonem ciągi komunikacyjne w części C.
Rozpoczęte zostały czynności podpisywania notarialnych wersji wcześniej zaparafowanych aneksów. Zarządca prosi osoby, które jeszcze nie uzgodniły terminu zawarcia umowy o bezpośredni kontakt z Kancelarią Notarialną Aleksandra Błażejczak-Żdżarska – notariusz Beata Spaczyńska – notariusz spółka cywilna ul. Nowowiejskiego 10/14, 61-731 Poznań, tel: 61 848 02 48, 501 510 070. Notariusz posiada informacje o dostępności Zarządcy i umawia terminy aktów w dogodnym dla Wierzycieli terminie.
Zarządca informuje również, iż do akt księgi wieczystej KO1L/00053154/5 złożony został przez Zarządcę wniosek o wykreślenie hipoteki na kwotę 15.000.000,00 zł ustanowionej na rzecz spółki Ankra Plus Sp. z o.o. Wniosek zarejestrowany został w dniu 05 marca 2025 roku i jest obecnie procedowany. Zarządca oczekuje wykreślenia hipotek w najbliższych tygodniach.
Uruchomiona została strona internetowa inwestycji www.budowabt.pl Wierzycieli zapraszamy do bieżącego zapoznawania się z postępem prac. Osoby, które posiadają umowy na lokale, w których nie wykonano jeszcze łazienek proszone są o zapoznanie się z czterema projektami łazienek i wybór jednak, najpóźniej do dnia 11 kwietnia 2025 roku.